Připravte svůj online marketing na vánoční sezonu

Datum vydání novinky: 27. 9. 2023
Vánoční sezona se kvapem blíží a je to výzva, kterou lze s dobrou přípravou skvěle zvládnout. 🎄 Do Vánoc sice zbývají ještě 3 měsíce, ale podle našich zkušeností je právě teď nejvyšší čas připravit plán. Náš marketingový tým si pro vás připravil pár tipů jak na to. 🎁

Jak si o Vánocích navýšit tržby? Díky 5 krokům našeho plánu, budete mít na Štědrý den čistou hlavu a z tržeb si budete moci dovolit více než několik zlatých prasátek. Je ale nejvyšší čas začít se připravovat, Češi totiž začínají nakupovat dárky na Vánoce už v září. Naši marketingoví specialisté si pro vás připravili osvědčené tipy, které vám pomohou letošní vánoční sezonu zvládnout ještě lépe než loni.

5 kroků přípravy na Vánoce

  1. Ohlédněte se za loňským rokem
  2. Zanalyzujte si konkurenci
  3. Vytvořte si marketingový plán
  4. Oslovte ty, kteří dárky nakupují s předstihem
  5. Připravte se na všechny situace
 

Ohlédněte se za loňským rokem

Co se minlý rok povedlo a letos to chcete zopakovat? Čemu se chcete naopak vyhnout a díky tomu neopakovat chyby z minuleho roku? Oprašte data z loňských Vánoc a zaměřte se na nejžádanější produkty. Nezpomeňte je zařadit i do letošní nabídky, vytvořte výhodné balíčky nebo limitované edice. Dárkové poukazy jsou také skvělým nápadem, ať u vás může nakoupit i ta skupina zákazníků, která vždy řeší dárky na poslední chvíli. Vytvořte si zásoby vašeho nejprodávanějšího zboží. Nedostupnost může znamenat ztrátu zákazníků, a to je to poslední, co byste si přáli.

V tomto článku navíc najdete doporučení, jak na Vánoce připravit i Váš e-shop.

 

Zanalyzujte si konkurenci

Podívejte se, co v reklamách nabízí vaše konkurence a zamyslete se, v čem ji můžete předčít. Využijte váš USP - unikátní prodejní argument. Vy posíláte balíčky každý den, ale konkurence obden? Prodejte to!

Pokud byste se chtěli podívat na PPC reklamy konkurence, pak například Google Ads nabízí porovnání konkurenčních metrik pod záložkou statistiky aukcí. Zde uvidíte adresy webových stránek vašich konkurentů. Doporučujeme sledovat také podíl zobrazení a míru zobrazení v horní části stránky.

 

Vytvořte si marketingový plán

Vytipujte si kanály, kde oslovíte svou cílovou skupinu. Naplánujte si obsah a grafickou podobu vánočního newsletteru a reklam pro výkonnostní marketing. Promyslete, jak často budete newslettery rozesílat a na jaká prodejní a neprodejní témata. Vašim zákazníkům vždy přijde k duhu newsletter s tipy na dárky pro ty rodinné příslušníky, kteří si už několikátou sezonu v řadě přejí kouzelně zabalené "ponožky"

  • Budete v prosinci odesílat 1 e-mail týdně s vánoční tematikou? Připravte si tedy 4 newslettery.
  • Pokud vám dojde inspirace, zalovte v archivu minulých sezon a obsah newsletterů jen lehce oprašte.
  • Naplánujte si reklamy pro relevantní sociální sítě, využijte PPC vyhledávací i obsahové reklamy.
  • PPC kampaně spusťte s předstihem, protože od spuštění jsou až několik týdnů v takzvaném "režimu učení".
  • U kampaní nastavte dostatečně vysoké rozpočty, protože konkurence nikdy nespí a vánoční kampaně ladí určitě taky. Je potřeba ale vždy pečlivě hlídat PNO.
  • Pro opozdilce, kteří řeší dárky na poslední chvíli si kromě poukazů připravte i kampaň těsně před Vánoci.
  • Pokud garantujete doručení do Vánoc, upozorněte na to v kampani, protože taková "last minute" kampaň vám může zásadně zvednout tržby.

Co znamená zkratka PNO?

Zkratka PNO znamená podíl nákladů na obratu. Je to procentuální vyjádření hodnoty nákladů (tj. celková cena reklamy) vydělené celkovou hodnotou dosažených konverzí. Jinak a jednoduše řečeno: Kolik procent z tržeb tvoří náklady.

S nastavením kampaní vám rádi pomůžeme, ať už se jedná o PPC, Affiliate sítě, Facebook, Instagram nebo newsletter. Loňskou vánoční sezonu jsme pro naše největší klienty, jako je například www.dedra.cz, zvládli s perfektním PNO kolem 4%.

Připravíme vás na Vánoce.

 

Oslovte ty, kteří dárky nakupují s předstihem

Plný sklad na Vánoce vám zajistí výhodné akce cílené na skupinu zákazníků, která nakupuje s předstihem už od září. Na prosinec si díky tomu stihnete doskladnit zásoby.

Podzim je obdobím e-commerce svátků, čeká nás třeba: 

  • Cyber Monday (27. listopadu),
  • Black Friday (24. listopadu),
  • a zatím v České republice ne zcela známý Singles' Day (11. listopadu).

Vánoce jsou díky tomu jen třešničkou na dortu nabité sezony pro e-commerce. Vaši zákazníci mohou tyto svátky využít k nákupu vánočních dárků. Tyto výhodné nabídky nezapomeňte přidat jako rozšíření o propagaci do vaší PPC kampaně nebo vytvořte samostatné kampaně. Kampaň je ale potřeba nastavit správně. V naší praxi se často setkáváme s tím, že klienti Black Friday propagují i na Vánoce. Přitom tomu lze jednoduše předejít, u tematických kampaní stačí nastavit datum ukončení kampaně.

 

Připravte se na všechny situace

Představte si situaci, kdy děláte maximum a stejně se balíčky nedaří doručovat včas. To je chvíle, ve které oceníte dopředu připravené různé scénáře komunikace.

  • Připravte si text newsletteru, který můžete ihned rozeslat, a oznámení na sociální sítě.
  • Může se také stát, že ačkoli jste si dobře spočítali zásoby, které musíte před Vánoci udělat, poptávka je vyšší. V případě, že na toto zboží budete mít spuštěnou kampaň, ať už PPC nebo na sociálních sítích, nezpomeňte ji pozastavit. 

A co se nestihne před Vánoci, stihne se v povánočních výprodejích. Myslete na budoucnost a využijte data zákazníků pro jejich retenci, nabídněte například slevový kupon na objednávky v lednu. Získané seznamy zákazníků můžete následně využít pro remarketing, samozřejmě s ohledem na souhlasy s cookies.

S přípravou vám rádi pomůžeme

Pokud cítíte, že si nevíte rady s přípravou na Vánoce nebo si potřebujete jen ověřit, že vám stávající poskytovatel dodává perfektní služby, ozvěte se nám.

Ozvěte se nám.

Šablona kontaktního formuláře

 

Máte nějaké dotazy? Kontaktujte nás.
Soubor byl úspěšně nahrán